Szybkość łącza internetowego

Aktualnie dostawcy internetu starają się coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i zapewniają szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną przykładowo z pogodą. Ale nadal może się zdarzać, szczególnie w przypadku internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. Jeżeli występuje jakiś problem z internetem, warto wykonać speed test.

Ten test pozwoli nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie powinno się wykorzystać speed test. Jeżeli prędkość internetu jest na prawdę dużo niższa, oznacza to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji lub zdarzyła się jakaś awaria, przez którą po prostu nie można poprawnie dost arczać internetu. O ile istnieje jakiś problem z wydajnością łącza albo urządzeniami, to najlepiej w tym samym momencie skontaktować się z dostawcą internetu, by rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy niedawno nie wystąpiły jakieś niedociągnięcia na nadajniku. W pewnych sytuacjach problem może być wyłącznie przejściowy i wystarczy, aby router zewnętrzny albo wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W przypadku zespolonych urządzeń router zewnętrzny tożsamo, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie dobrego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Źródło: speed test.