Przedsiębiorstwa stosują dzisiaj bardzo rozmaite technologie sprzedażowe, aby zachęcić klientów do zakupu. Najpierw jednak muszą je szczegółowo opanować, dlatego w tym celu chętnie korzystają z rad fachowców. Marketingowcy muszą być poniekąd psychologami, którzy znają z uwagą ludzkie potrzeby i wiedzą czego oczekują od nich klienci. Muszą wiedzieć jak natrafić do podświadomości kupujących w sposób dyskretny. Bardzo duże koncerny poniekąd manipulują własnymi klientami. Wszystko jest z dużą dokładnością zrealizowane w strategiach marketingowych, dlatego klienci powinni mieć świadomość, że nawet z pozoru wielkie okazje cenowe nie są zbudowane dla klienta a dla sklepu. Pracownicy i przedsiębiorcy są gruntownie szkoleni w marketingu. Wiele firm oferuje wysokiej klasy szkolenia sprzedażowe, które są organizowane przez najlepszych fachowców w branży. Wbrew pozorom nie łatwo jest przekonać klienta, gdyż dziś ludzie są coraz bardziej świadomi wszelkich sztuczek, które są względem nich stosowane. Nie można tu mówić o oszustwie, bowiem te technologie są w całości legalne. żadna osoba nie zmusza człowieka do zakupu. Cała tajemnica sprzedaży tkwi w tym, aby zademonstrować produkt w jak najlepszym świetle. Nie ukrywa się jego wad, zwyczajnie się o nich nie mówi a to jest zasadnicza różnica. Chociaż kupujący częściej posiadają względem sklepów i produktów różnorakie roszczenia, to mają małe szanse na wygraną z koncernami, ponieważ ich funkcjonowania są bardzo starannie przemyślane i w żadnym razie nie naruszają praw konsumenta, dlatego należy po prostu wiedzieć na co uważać.