Całkiem nowe logo

Kiedy należy wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to profesjonalnie zrobi. Bardzo duże firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, więc przygotowaniem logotypów zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to zlecić, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który para się przygotowaniem grafik.



W przypadku rebrandingu logo firmy kreuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje wiele czasu i jest także dosyć sporym kosztem.
W takiej sytuacji trzeba wcześniej zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej w ogóle posiadać kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Oczywiście ważne ze względu na działanie firmy powinno być to, ażeby firma miała dobrze opracowany intencja tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest łatwe. Czasami to wymaga w rzeczywistości na prawdę dużo pracy. Projektowanie logo należy zacząć od nowa i to również nie jest wcale takie łatwe. Logotyp, który był poprzednio, nierzadko nawet nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, niemniej jednak po prostu od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być ciut inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, niemniej jednak powinno przekazywać inne wartości, o ile się zmieniły, albo posiadać inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest naprawdę bardzo duże.
Polecam: poczytaj.