Kreacja logotypu

Logo jest zwykle pierwszym, co rzuca się w oczy klientom, którzy wykonali zakupy w danym sklepie albo natknęli się na jakąś stronę www. Logo musi być łatwe, proste do zapamiętania, łatwe do odwzorowania na papierze dosłownie bez żadnych zdolności artystycznych. Logo firmy musi być także dopasowane charakterystyką do jej działalności.



O ile firma zajmuje się czymś związanym z naturą, to najlepiej, ażeby było zielone albo żółte. Jeżeli już zajmuje się sprzedażą towarów luksusowych, warto zastosować złotą albo czarną kolorystykę.
Rozwiązań w zakresie projektowania jest wiele. Projektowanie logo może utworzyć specjalista grafik, ale najpierw może się zająć tym cały dział kreatywny, który będzie proponował różnorodne rozwiązania. Następnie grafik jedynie wprowadzi w życie pomysły, jakie powstały w głowach pracowników działu kreatywnego. W znaczącej liczbie sytuacji inne osoby, wręcz niezwiązane wprost z projektowaniem mają głowę pełną pomysłów i świeże pomysły, które świetnie sprawdzają się, gdy powstaje kreacja logo. Ze stuprocentową pewnością warto przygotować wiele logotypów i dać je do akceptacji poszczególnym osobom w firmie. Wtedy to osoby będą mogły wyrazić swoje zdanie na temat logotypu i ewentualnie wskażą elementy, które są według nich niespójne. To faktycznie sporo pomaga i warto w takiej okoliczności pamiętać o tym, że przygotowanie logotypów nie powinno nigdy spoczywać na głowie jednej osoby, bo ta osoba może nie posiadać wystarczającej wiedzy, ażeby wytworzyć coś, co będzie de fakto unikatowe i co zachwyci ludzi. Sporo osób natomiast może stworzyć prawdziwą burzę mózgów, która da taki efekt.
Źródło informacji: http://www.logo-firmy.eu.